برج تقطیر

نیل پالا

برج تقطیر

نیل پالا

فرآیند برج تقطیر

فرآیند برج تقطیر

فرآیند برج تقطیر

برج تقطیر یکی از قسمت‌های اصلی و مهم در فرایند تقطیر آزمایشگاهی و صنعتی است. نوع صنعتی آن در ابعاد مختلف ساخته می‌شود و در صنایعی چون نفت و پتروشیمی و عمدتاً برای جداسازی هیدروکربن‌ها از یکدیگر به کار می‌رود.

داخل برج‌های تقطیر صنعتی قسمت‌هایی به نام سینی‌های تقطیر قرار دارند که عمل جداسازی در آن‌ها انجام می‌شود و تعداد و روش چیدمان آن‌ها متناسب با نوع مواد جداشونده و ظرفیت تولید متفاوت است. نوع آزمایشگاهی آن معمولاً از جنس شیشه می‌باشد و برای مقادیر کم یا نمونه‌های آزمایشی به کار می‌رود.برج تقطیر برش‌های مختلفی دارد کهاز نفت تشکیل می‌شوند و پایین‌ترین برش ان نقطه جوش بالاتر دارد.


فرآیند برج تقطیر...

شرکت قیر هرمز پارس


شرکت قیر هرمز پارس

شرکت قیر هرمز پارس

این شرکت فعالیت خود را بطور رسمی در سال ۱۳۹۲ با نام فومن شیمی گستر و با هدف تولید و صادرات قیر در بندرعباس آغاز کرد.

در سال ۱۳۹۶ زیر مجموعه گروه شرکتهای روبیس انرژی فرانسه قرارگرفت و به قیر هرمز پارس تغییر نام داد. این شرکت با در اختیار داشتن کارخانه تولید قیر و پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی (بندرعباس)، موقعیت استراتژیکی در جنوب کشور جهت ارسال و صادرات محصول به تمام نقاط دنیا فراهم نموده است و در حال حاضر محصولات این شرکت به بیش از ۱۰ کشور جهان صادر می گردد.


تولید قیر...

قیر قطرانی

قیر قطرانی

قیر قطرانی

انواع قیر از لحاظ شیمیائی طبقه بندیهای مختلفی برای قیر صورت گرفته که دو مورد از مرسوم ترین آنها طبقه بندی بر اساس طبیعی یا نفتی بودن قیر و مورد مرسوم تر بر اساس نوع منبع تامین کننده قیر یعنی نفت یا ذغال سنگ یا چوب می باشد .

( Tar ) قیرقطران این نوع قیر به دلیل تشابه ظاهری و کاربرد مشابه با قیر نفتی گاهی با یک اسم شناخته می شوند . چون منبع تهیه این نوع قیر با قیر نفتی متفاوت است ، ترکیب  شیمیائی و خواص فیزیکی متفاوتی دارد که در نتیجه یک لغت عمومی برای مایعاتی است که Tar . رفتاری متفاوت در هنگام استفاده و عملکرد در سرویس دارد از سوزاندن مواد آلی طبیعی مثل چوب یا ذغال سنگ و تقطیر تخریبی آنها در غیاب هوا می باشد . دو نوع قیر قطرانی با توجه به نوع فرآیند از سوزاندن یا کربونیزاسیون ذغال سنگ میتوان تهیه کرد  :


 قیر قطرانی...

شرکت آذر دوام یول


شرکت آذر دوام یول

شرکت آذر دوام یول

شرکت آذر دوام یول (آدیکو) نزدیک به ۲۰ سال سابقه در امر صادرات قیر به کشور های مختلف جهان با تکیه بر تجربیات فراوان و شناخت از بازار مصرف داخلی و خارجی برای استفاده و بالفعل کردن تجربیات و پتانسیل های موجود شروع به فعالیت در عرصه تولید نموده و پیرو تجربیات خود در مرحله آغازین اقدام به احداث واحد تولیدی خود متفاوت با سایر تولید کنندگان کشور در زمینی به متراژ ۶ هکتار نمود.

ظرفیت تولید سالانه این واحد تولیدی بیش از ۸۲۰۰۰۰ تن میباشد و ظرفیت مخازن این شرکت بیش از ۲۰۰۰۰ تن میباشد. شرکت آذر دوام یول ( آدیکو ) در حال حاضر انواع قیرهای جاده ای ( ۱۰-۲۰، ۲۰-۳۰، ۳۰-۴۰، ۴۰-۵۰، ۵۰-۷۰، ۶۰-۷۰، ۸۰-۱۰۰، ۱۰۰-۱۲۰، ۱۸۰-۲۰۰ ) ، قیر های PG و قیر فرودگاهی مارشال (جهت استفاده در فرودگاه های کشور ) با کیفیت متمایز و مطابق با استاندارد های اروپا ، یورو ۲۰۰۹ تولید می نماید.


قیر...

قیر راهسازی

قیر راهسازی

قیر راهسازی

منظور از قیر راهسازی، چسباننده‌های سیاه مصرفی در راهسازی که شامل مواد قیری و قطرانی هستند. خاصیت اصلی قیر این است که دانه‌های سنگی را به یکدیگر چسبانده و به جسم یکپارچه تبدیل می‌کند. قیر جسمی است به رنگ سیاه که از شمار زیادی هیدروکربور ساخته شده است.

قیر خالص در دمای محیط جامد یا نیمه جامد است و بر اثر حرارت روان ‌می‌شود. قیر در روغن‌های معدنی و حلال‌هایی نظیر سولفیدکربن، تتراکلرید کربن و تریکلرید اتیلن حل می‌شود. قطران نیز که رنگی سیاه ولی متمایل به قهوه‌ای دارد از تقطیر گازهای حاصل از حرارت دادن زغال سنگ، چوب و سنگ‌های شیستی به دست می‌آید. این ماده قطران خام نامیده می‌شود و از تصفیه آن قطران حاصل می‌شود. قطران در ایران به میزان بسیار کم تولید می‌شود و استفاده از آن در کارهای راهسازی کشور معمول نیست.


 قیر راهسازی...